Reisprogramma COSTA RICA

Costa Rica

brochure Costa Rica

Roofvogeltrek en genieten van de overweldigende natuur (vogels, vlinders, planten)

• Reiscode: 1713COS
  • 12-daagse vlieg-/rondreis van 16 t/m 27 oktober (terugkomst op 28 okt.) 2017, o.l.v. Aad den Boer en locale gids
  • Aantal deelnemers: minimaal 10, maximaal 12 .
  • Indicatie reissom bij 12 deelnemrs  € 2750,- p.p. , eenpersoonskamertoeslag: € 375,- ; vroegboekkorting € 50,- bij aanmelding  t.m. 3 maanden voor gepubliceerde vertrekdatum
  • Inclusief: Intercontinentale vluchten, alle vervoer ter plaatse in eigen 20-persoons minibus met chauffeur, verblijf in 2-persoonskamers in goede middenklas hotels of lodges met eigen badkamer en toilet, vol pension vanaf dag 2 t/m ontbijt op dag 12, toegang tot Nationale Parken en natuurreservaten.
  • Exclusief: vaccinaties, luchthavenbelasting San José (ca. 30 US $), niet vermelde maaltijden en excursies/gidsen, verplichte reis- en annuleringsverzekering en uitgaven van persoonlijke aard
  • Download of vraag de brochure aan
  • Informatie: aad.denboer@stichtingvogelreizen.nl

Costa Rica, roofvogeltrek en genieten van een overweldigende natuur (vogels, vlinders, planten)
Costa Rica behoeft voor veel natuurliefhebbers nauwelijks uitleg. Het is met ca. 900 soorten één van de meest vogelrijke plekken op aarde. Veel van die rijkdom, van de tropische natuur, is veiliggesteld in Nationale Parken en reservaten. Het land is al jaren ingesteld op ecotoerisme: de voorzieningen en infrastructuur zijn uitstekend. Het grote verschil in klimaten en landschappen, van zeeniveau tot hooggebergte, van moeras tot nevelwoud, zorgt voor een bijzondere diversiteit in vogels.
Het land heeft 77 bijna endemische soorten die het land uitsluitend deelt met aangrenzende gebieden in Panama en in een enkel geval met Nicaragua. In die landen kennen deze ‘bijna-endemen’ doorgaans een beperkte verspreiding. Bovendien zijn beide buurlanden minder eenvoudig te bereizen.
Een bezoek in oktober betekent bovendien dat er een flink aantal vogelsoorten extra aanwezig is: vogels uit Noord-Amerika die hier overwinteren. Daarbij kunnen we, onder de goede omstandigheden, in het Kekoldi indianenreservaat genieten van de massale trek van roofvogels zoals oa Swainsons Hawks, Ospreys, Broad-winged Hawk, Mississipi Kite, Turkey Vultures. Daarnaast kunt u, in gebieden als  Parque Nacional Tapanti, en de chayote (squash)plantage in Ujaras een spectaculaire avifauna verwachten, typisch voor de verschillende biotopen die Costa Rica rijk is, met grote mixed species flocks aan Noord-amerikaanse én inheemse warblers, tanagers, flycatchers.
Aan het einde van onze reis rijden we naar de met nevelwoud bedekte Cerro de la Muerte en verblijven we aan de rand van het nevelwoud en omgeven door mooie bloemenrijke tuinen in het bergdorpje San Gerardo de Dota. De bijzondere avifauna van deze plek trekt vogelliefhebbers aan van over de hele wereld. San Gerardo de Dota is de beste pek in Costa Rica om de spectaculaire Resplendent Quetzal waar te nemen.

Home | Top| Reisprogramma

Stichting Vogelreizen heeft geen winstoogmerk. Wij steunen financieel diverse natuur- en vogelbeschermingsdoelen in binnen- en buitenland. Bestuursleden en reisleiders zijn onbezoldigde, enthousiaste en deskundige natuur- en vogelliefhebbers