Zuid-Afrika

download de brochure

Vogelsafari Zuid-Afrika

• Reiscode: 17/12ZAF
  • 16-daagse rondreis onder begeleiding van  Emile Dirks  (Emile.Dirks@stichtingvogelreizen.nl)
  • Reisdata: maandag  6  t/m zaterdag 21 oktober 2017
  • Reissom: € 3245,- p.p., na aftrek van de vroegboekkorting van € 50,- p.p., kost deze bijzondere reis u slechts € 3195,- p.p.
  • Tot en met 31 december extra winterkorting van € 150,- bovenop de vroegboekkorting!
  • Verblijf in hotels en lodges. Er zijn helaas geen éénpersoonskamers beschikbaar.
  •  Minimaal 7, maximaal 10 deelnemers
  • Inclusief: comfortabele rechtstreekse all-inclusive retourvlucht Amsterdam-Johannesburg met KLM, alle vervoer, transfers en dagelijkse excursies met royale minibus, halfpension met (veld-)lunches, alle entreegelden voor reservaten, diverse keren begeleiding door lokale vogelgidsen van Birdlife South Africa
  • Exclusief: eigen uitgaven voor consumpties, communicatie e.d.
  • Download of vraag de brochure aan!
  • Deze reis is volgeboekt. Plaatsing op een wachtlijst voor het geval er deelnemers afvallen, is mogelijk!

Het wordt wederom een boeiende 16-daagse reis door het noordoosten van Zuid Afrika. We bezoeken ‘birding hotspots’, natuurreservaten en Nationale Parken van naam en faam, zoals o.a. Wakkerstroom, Hluhluwe (spreek uit als: sloesloewe), Saint Lucia, Ithala  en Kruger NP. Vanuit comfortabele accommodaties gaan we dagelijks op excursie met ons minibusje. We zwerven door en langs hoogvlaktes, halfopen bossen, savannes, heuvelachtig gebied, moerassen, lagunes, stranden, duingebieden en de Indische Oceaan. Het aardige is dat we het waarnemen van vogels prima kunnen combineren met het observeren van groot wild. Een unieke combinatie! Niet alleen Olifanten, Buffels, Neushoorns en misschien Leeuw en Luipaard, kruisen ons pad, maar ook tal van soorten andere soorten hoef- en roofdieren kunnen waargenomen worden. En aan vogels geen gebrek: we maken kans op heel veel soorten, die voor een deel gebonden zijn aan de bovengenoemde landschapstypen.

Zo kunnen we bijvoorbeeld verwachten: Indian Yellow-nosed Albatross, Cape Gannet, African Darter, Goliath Heron, Saddle-billed, Marabou en Yellow-billed Stork, African Pygmy Goose, African Fish Eagle, Bataleur, Verreaux’s, Martial en African Crowned Eagle, Lannervalk, African Finfoot, Black Crake, Wattled Crane, Grey-headed Gull, Giant en Striped Kingfisher, White-fronted en Little Bee-eater, Southern Groud-hornbill, Wire-tailed en White-throated Swallow, verschillende soorten sunbirds, weavers, en héél veel andere vogelsoorten.