Reisprogramma CUBA

Cuba , genieten van Amerikaanse en Caribische vogels

• reiscode 1704CUB
  • 12-daagse rondreis  onder leiding van  Aad den Boer
  • reisperiode: zaterdag 5 t/m woensdag 16 maart 2017 (aankomst in A'dam op 17 maart).
  • reissom (onder voorbehoud): € 2425,- per persoon,bij 12 deelnemers op basis van gedeelde twee-persoonskamer.  Eénpersoonskamertoeslag ca. € 250,- .
  • vroegboekkorting € 50,- mits geboekt voor 5 dec. 2016.
  • minimaal 10, maximum 12 deelnemers.
  • incl.: interncontunentale vlucht Amsterdam - Varadero v.v. , alle transport met eigen20 persoons minibus  met chauffeur, entreegelden, kosten van lokale gidsen, verblijf in tweepersoonskamers ( Casas particulares), volpension beginnend met diner op dag 1 t/m de lunch op de dag van vertrek.
  •  exclusief: vaccinaties, luchthavenbelasting op Vadereo en persoonlijke uitgaven .
  • contact met de reisleider:  aad.denboer@stichtingvogelreizen.nl
  • download de brochure

Cuba: Een land met een rijke historie: Fidel Castro en Che Guevara komen nog overal terug op tekeningen en affiches. Een land waarin de tijd lijkt te hebben stil gestaan. Het merendeel van de auto's die er rijden zijn echte 'oldtimers', veel verkeer is nog per paard en wagen of per fiets. Een land waar u kunt genieten van bijzonder vriendelijke en hulpvaardige inwoners, waar bijna iedere inwoner een 'casa particulares' lijkt te hebben, waar bakker, slager, supermarkt e.d. verborgen lijken te zijn, onder andere door het ontbreken van iedere vorm van reclame o.d. En wilt u bij Mc Donalds of Burger King eten...? Die zult u vergeefs zoeken!

En natuurlijk: de vogelrijkdom van het land, waar u kennis zult maken met vogels uit de Nieuwe Wereld: de nog aanwezige overwinteraars uit de VS en de 'eigen' Caribische vogels. Het land van de Bee Hummingbird en van endemische pareltjes als Cuban Solitaire, Cuban Tody, Cuban Trogon, Cuban Peewee. Cuban Pygmy Owl, Gundlach's hawk, Cuban black hawk, Gray-fronted Quail dove.

We bezoeken er vier verschillende gebieden: Viñales, met de typische bergen, Zapata met de uitgestrekte wetlands, Camaguey in het binnenland, en Caya Coco, een schiereilandje in het noorden van Cuba. Allemaal hebben ze hun eigen avifauna waardoor we een groot deel van de Cubaanse vogels kunnen tegenkomen.