Reisprogramma Algarve Portugal

dowload hier de brochure vanaf medio december!

Nazomer in de Algarve

• reiscode 1815POR
  • 8-daagse vogelreis naar zuid Portugal begeleid door  Emile Dirks
  • reisperiode: zaterdag 27 oktoberl - zaterdag  3 november 2018
  • indicatie reissom: 950,-  € per persoon,  op basis van 2-persoons kamer. Eenpersoonskamertoeslag nog niet bekend. Medio december zijn de definitieve prijzen hier te vinden.
  • accomodaties: hotel met half pension en veldlunches.
  • maximum aantal deelnemers: 14.
  • inclusief: vliegreis Amsterdam- Faro v.v., alle vervoer per minibus met reisleider als  chauffeur, dagelijkse vogelexcursies.
  • exclusief: entreegelden, verzekeringen en uitgaven van persoonlijke aard,
  • contact met de reisleider: emile.dirks@stichtingvogelreizen.nl
  • vanaf mmedio dec. is de brochure hier te downloaden.

Nazomer in de  Algarve

Eind oktober, begin november is het in zuid Portugal, met temperaturen van rond de 19°C, prettig vogels kijken. Vanuit ons hotel in het centraal gelegen plaatsje Albufeira, gaan we dagelijks op excursie met onze minibus. We bezoeken natuurgebieden van naam en faam, van west tot oost: Kaap Sao Vicente e.o., Arade-estuarium, Ria de Alvor, Serra de Monchique, Lagoa dos Salgados, de vele deelgebieden van Ria Formosa en de wetlands van Castro Marim.  Ook brengen we een bezoek aan de semi-steppes in het binnenland bij Castro Verde. Dat is zo’n 100 km. ten noorden van de Algarve, in de prachtige zuidelijke Alentejo. In alle natuurreservaten maken we diverse kortere wandelingen, gericht op het ontdekken en genieten van vogels, natuur en landschap. We hebben bij al onze activiteiten kans op veel soorten die bij ons al weken, soms maanden weer zuidwaarts vertrokken zijn, of die helemaal niet of nauwelijks bij ons voorkomen. Te denken valt aan o.a.: Rode Patrijs, Grote en Vale Pijlstormvogel, Woudaapje, Ral-, Koe- en Kleine Zilverreiger, Lepelaar, Flamingo, Vale-, Monniks- en Aasgier, Vis- en Steenarend, mogelijk Spaanse Keizerarend, Slangen-, Dwerg- en Havikarend, Grijze, Zwarte en Rode Wouw, drie soorten kiekendieven, Kleine Torenvalk, Slechtvalk, Purperkoet, Grote en Kleine Trap, Morinelplevier en vele andere steltlopers, Geelpoot-, Dunbek- en Zwartkopmeeuw, Dwerg-, Lach- en Reuzenstern, Zwartbuikzandhoen, Hop, Iberische Groene Specht, Kalanderleeuwerik, Rotszwaluw, Alpenkraai, Rosse Waaierstaart, Blauwborst, Westelijke Blonde Tapuit, Blauwe Rotslijster, Iberische Klapekster, Blauwe Ekster, Zwarte Spreeuw en Spaanse Mus. En natuurlijk het Sint Helenafazantje en de Zwartkopwever, inburgeraars uit Noord-Afrika. Liefhebbers gaan gezellig mee en genieten volop van het Portugese najaar en de vele vogels.