Reisprogramma Eifel

brochure Eifel 2018

Vogels van beek, bos en steengroeve

• Reiscode 1807EIF
  • 5-daagse reis van zondag 22 t/m donderdag 26 april 2018
  • Reissom   € 525,- p.p.  op basis van gedeelde 2-persoons kamer. Vroege vogel-korting € 25,-
  • Vroegboekkorting € 25,- ; 1-peroonskamer toeslag € 45,- (beperkt voorradig)
  • Aantal deelnemers:  maximaal 7
  • Reisleider:  Michel Kuijpers
  • Accommodatie:  4 overnachtigen in goed pension op basis van halfpensionen en veldlunches.
  • Inclusief:  alle vervoer per minibus, bestuurd door reisleider
  • Download of vraag de brochure aan voor meer informatie.
  • Deze reis is volgeboekt!

Wie wil er niet een snelstromende beek in de achtertuin? Het constante geruis, gemurmel of gebulder, afhankelijk van de waterstand. En een achtertuin met vogelsoorten waar menig vogelaarshart toch wat sneller van gaat kloppen, zoals IJsvogel, Waterspreeuw of Grote Gele Kwikstaart? Tegen de avond worden de insecten van het wateroppervlak gegrist door de Beekforel. En als ze die kunnen ontwijken, wachten boven het water de vleermuizen … Voor vier dagen kan deze luxe uw deel zijn, tijdens onze prachtige voorjaarsreis naar de Eifel in Duitsland.
Vogels vormen het hoofddoel tijdens deze reis. We zullen proberen soorten als IJsvogel, Waterspreeuw, Rode Wouw, Buizerd, Wespendief en Havik te spotten. Maar ook de meer zeldzame soorten als Zwarte Ooievaar zullen we proberen in de kijker te krijgen. Hoofdattractie van deze reis vormt de Oehoe. De grootste uil ter wereld heeft inmiddels weer vaste poot aan de grond in de Eifel en komt met enkele broedparen voor in het gebied. We zullen proberen een nest te lokaliseren, waarbij we van veilige afstand (veilig voor de uil welteverstaan) deze geweldenaar kunnen bewonderen. De prooilijst van de Oehoe is al even indrukwekkend als zijn afmetingen: egels, hazen, jonge vossen en vrijwel alle vogelsoorten, inclusief roofvogels en andere uilen, staan op zijn menu.
Tijdens onze 5-daagse reis verblijven we regelmatig in het Nationalpark Eifel. In dit natuurreservaat komen ook diverse zoogdiersoorten voor. Naast veel kleine soorten, ook spectaculaire als Edelhert, Wild Zwijn, Ree, Vos, Das, Wilde Kat en zelfs Lynx. Uiteraard is de kans op het zien van deze soorten uiterst klein. Maar de wetenschap dat ze er zijn, draagt toch bij aan de beleving van het gebied.

Het voorjaarslandschap is extra lieflijk door de enorme hoeveelheden bloesem. Wilde Kers bloeit volop, en de bosranden kleuren wit door de Sleedoorn. Door de  hoogteligging van de streek, is de bloei hier circa 2 weken later dan in Nederland.
Ga mee op deze reis en beleef de mooiste natuur dicht bij Nederland!

Rode Wouw
Waterspreeuw