Reisprogramma Engeland & Schotland

Brochure Farne Islands

Farne Islands and more..........

• Reiscode 109ENG
  • 6-daagse vliegreis van woensdag 23 t/m maandag 28 mei 2016 , o.l.v. Emile Dirks  (emile.dirks@stichtingvogelreizen.nl) en  Remco van Beest.
  • Aantal deelnemers maximaal 14.
  • Reissom  € 924,- op basis van gedeelde 2-persoonskamer. 1-persoonskamer toeslag € 199,- p.p. (beperkt verkrijgbaar). Vroege vogelkorting € 25,-.
  • Verblijf in eenvoudige  hotels met half pension en veldlunch.
  • Inclusief: retourvlucht naar Newcastle met KLM, alle vervoer met minibusjes bestuurd door de reisleiders.
  • Download of vraag de brochure aan.
  • Nog twee 1-persoonskamers beschikbaar.

In 2018 gaan we weer op reis naar de Engelse Farne Islands in de Noordzee, voor de kust van Northumberland. We bezoeken er Staple Island en Inner Farne per excursieboot en maken kans om op deze eilanden een keur aan broedende kust- en zeevogelsoorten te ontmoeten: Alk, Zeekoet, Noordse Stormvogel, Papegaaiduiker (40.000), Drieteenmeeuw, Kuifaalscholver, drie sternsoorten, vier meeuwensoorten en tal van andere boeiende vogels.
Daarnaast bezoeken we in het binnenland Northumberland National Park en wandelen we daar in de prachtige Cheviot Hills op zoek naar o.m. Waterspreeuw, Grote Gele Kwikstaart, Beflijster, Schots Sneeuwhoen en Slechtvalk.
Tevens gaan we een dagje Schotland in, naar de beroemde Bass Rock: een eiland met een kolonie van wel 75.000 paar Jan van Genten. De grootste kolonie van deze soort ter wereld! We maken vanuit North Berwick, bij gunstige weersomstandigheden, een boottochtje óm de vogelrots heen en kunnen genieten van de bijzondere vogelwereld op en rond The Bass.
Een bezoek aan het Scottish Seabird Centre maakt deze dagtocht compleet.
In de nabij gelegen Lammermuir Hills zoeken we o.a. naar Schots Sneeuwhoen, Velduil, Blauwe Kiekendief, Wulp, Oeverloper en al het andere wat deze mooie heideheuvels ons te bieden hebben.
We vertrekken woensdagochtend 23 mei per vliegtuig van Amsterdam-Schiphol naar Newcastle. Op maandag 28 mei vliegen we pas in de namiddag weer terug en besteden op deze manier 6 volle dagen in Engeland, zonder daarbij langdurig op een veerboot te hoeven doorbrengen.

Home | Top Reisprogramma