Reisprogramma Limburg

dagprogramma Geuldal 2018

Geuldal

• reiscode : 1805LIM
  • 3-Daagse midweek excursie naar zuid Limburg begeleid door Raymond Oostwegel  en Ton Jeuken.
  • Reisperiode: woensdag 11 t/m vrijdag 13 april 2018.
  • Maximum aantal deelnemers: 14.
  • Reissom:  € 259,-  per persoon op basis van gedeelde 2-persoonskamer;  éénpersoonskamer toeslag:  € 50,- (beperkt beschikbaar).
  • Incl.: twee hotelovernachtingen met volpension, beginnend en eindigend met de lunch op resp. woensdag en vrijdag. Vervoer met 2 minibusjes.
  • Download brochure met het dagprogramma!
  • Deze reis is volgeboekt!

Vogels van het Geuldal

In dit mooie gebied, in het uiterste zuiden van ons land, gaan we op zoek naar o.a. de Appelvink, de Grote Gele Kwikstaart, de Middelste Bonte Specht, de Waterspreeuw en de IJsvogel. We verblijven in het rustig gelegen hotel ‘Vue’, in het gehucht Geulhem. Alleen het hotel is al een bezoek op zich waard!

Onze uitstapjes brengen ons onder meer naar de ‘Curfsgroeve’ in het Geuldal: een oude mergelgroeve die nu een uniek natuurgebied geworden is. Ook bezoeken we het Belgische plaatsje Plombières. We maken van daaruit een mooie natuur- en vogelwandeling langs de bovenloop van de Geul, door een uniek natuurreservaat. Daar verwachten we de Waterspreeuw en de IJsvogel. Dit natuurgebied is ontstaan op oude terreinen van lood- en zinkmijnen. Op deze laatste gronden groeit de bekende zinkflora, met o.a. het prachtige gele Zinkviooltje. Op de derde dag is er voor de liefhebbers, vóór het ontbijt, een dageraadexcursie door het vochtige natuurgebied ‘Ingendael’.

‘s Ochtends brengen we opnieuw een bezoek aan weer een ander gedeelte van het imposante Geuldal. We wandelen terug door een hellingbos, met een bezoek aan de ‘Meertensgroeve’, een oude grind- en zandgroeve die nu het leefgebied is van o.a. de Vroedmeesterpad en de Geelbuikvuurpad.

foto: Raymond Oostwegel