Reisprogramma Noorwegen - Varangerfjord

Brochure Varangerfjord

Arctische vogels rond het Varangerfjord

• Reiscode 1808VAR
  • 10-daagse vliegreis van vrijdag 8 t/m zondag 17 juni  2018 , o.l.v. Aad den Boer en Ton Elzerman (Aad.denBoer@Stichtingvogelreizen.nl)
  • Aantal deelnemers minimaal 9, maximaal 12.
  • Reissom  € 1975,- op basis van gedeelde 2-persoonskamer.  Vroege vogelkorting € 50,-. Eénpersoonskamer toeslag € 235, - p.p.
  • Accommodatie: 9 overnachtingen in middenklasse hotels en pensions.
  • Incl.: 4 lijndienstvluchten met Skandinavian Airlines : Amsterdam - Olso - Kirkenes v.v., vervoer per minibus, waarnemingenlijst.
  • Excl.: excursie Hornøya, indien toestemming havenautoriteiten, ± € 35,- , verzekeringen, fooien, etc.
  • Download of vraag de brochure aan.

Arctische vogels rond het Noorse Varangerfjord

Een boeiende natuurreis, waar menig vogelvriend lang naar heeft uitgekeken, kan in 2018 werkelijkheid worden. Begin juni bezoeken wij opnieuw de hoog noordelijke broedgebieden van vogelsoorten die als wintergast of doortrekker in onze lage landen soms te zien zijn. Zoals Roodkeelduiker, IJseend, Kleinste Jager, Strandleeuwerik en Sneeuw- en IJsgors. In een uniek en ruig landschap kunnen we tevens kennismaken met arctische soorten die bij ons niet of hoogst zelden voorkomen, zoals de Koningseider, Stellers Eider, Giervalk, Kortbekzeekoet, Taigagaai en Haakbek.

Tijdens onze excursies naar zeevogelkolonies aan de rand van het Varangerfjord en de Barentszzee hebben we fraai zicht op o.a. Drieteenmeeuw, Zwarte Zeekoet, Kortbekzeekoet en gewone Zeekoet, Papegaaiduiker en Kuifaalscholver.

Verder kunnen we in het meer beboste en moerasachtige deel van Noorwegen, in de omgeving van Kirkenes, prachtige broedvogelsoorten verwachten als Wilde Zwaan, Visarend, Zwarte Ruiter, Bruinkopmees, Pestvogel en Keep. Het is duidelijk dat tijdens deze actieve vogelreis het boeiende arctische natuurleven in al zijn facetten ruimschoots ‘in beeld’ komt. Volop genieten dus voor natuurliefhebber en vogelvriend!

Home | Top Reisprogramma