Home Reisprogramma Doelstelling Projecten Boekingsinformatie Reisbegeleiders Contact

Amerikaanse Schaarbekken

Regenwoud

Stichting VOGELREIZEN

streeft met name de volgende doelen na:
-het initiƫren van reizen naar bijzondere vogelgebieden in binnen- en buitenland, afgestemd op wensen van deelnemers;
-het samenstellen van verantwoorde reisprogramma's;
-het garant staan voor optimale reis- en vogelkundige begeleiding door onbezoldigde Nederlandse deskundigen;
-het uitwisselen en gebruikmaken van contacten met zowel nationale als internationale vogel- en natuurbeschermingsorganisaties;
-het organiseren van vogelreizen inclusief begeleiding, al dan niet via ANVR/SGR aangesloten reisbureaus;
-het leveren van financiƫle bijdragen aan locale vogel- en natuurbeschermingsprojecten.

Stichting VOGELREIZEN
laat deelnemers in een informele en ontspannen sfeer, kennismaken met vogels in nabije en verre vogeloorden. Hierbij wordt tevens aandacht besteed aan vogelbeschermings- en algemene natuurbeschermingsaspecten. Gebleken is dat deze reizen een effectief middel zijn om plaatselijke autoriteiten te overtuigen van de noodzaak rijke natuurgebieden in eigen land of streek te beschermen.

Stichting VOGELREIZEN
organiseert reizen voor kleine groepen deelnemers, die beslist geen geoefende wandelaar hoeven te zijn, tenzij uitdrukkelijk aangegeven. Op locatie worden geen inspannende wandeltochten gemaakt of moeilijke klimpartijen uitgevoerd. De meeste reizen zijn geheel verzorgd. Bijna alles wordt geregeld, zodat de vogelaar volop kan genieten. De reisbegeleiders hebben een jarenlange ervaring en gedegen vogelkennis. Met veel genoegen leren ze, zowel beginnende als gevorderde vogelaars de flora en fauna in zorgvuldig geselecteerde vogel- en natuurgebieden te herkennen. Ook fotografen komen aan hun trekken. Onderweg is er voldoende gelegenheid om opnames te maken. Kortom, Stichting VOGELREIZEN is er voor vogelliefhebbers en vogels.

Stichting VOGELREIZEN
is een non-profit organisatie die voortkomt uit de reisservice die Vogelbescherming Nederland voorheen verzorgde.

Nieuwe weg 5
4761 PE Zevenbergen