Home Reisprogramma Doelstelling Projecten Boekingsinformatie Reisbegeleiders Contact

De reisleiders van Stichting Vogelreizen

Uiteraard zijn alle reisleiders enthousiaste en kundige vogelaars, die er veel voldoening in vinden samen met anderen naar vogels te kijken en hun kennis aan hen over te dragen. Ze hebben veel ervaring met het reizen naar verre oorden en de eventuele problemen die daarbij zouden kunnen voorkomen. Zij kennen de gebieden die ze met u bezoeken goed en hun interesse in de natuur gaat meestal veel verder dan vogels alleen.

Aad den Boer

is voorzitter van StichtingVOGELREIZEN. Hij is geboren in 1959. Na de middelbare school heeft hij het politiediploma gehaald waarna hij van 1978 tot 1990 bij de politie heeft gewerkt. In 1990 is hij overgestapt naar het ministerie van Binnenlandse Zaken,
Aad is lid van de plaatselijke vogelwerkgroep. Hij verricht vogeltellingen, geeft cursussen en verzorgt excursies. Aad is 6 jaar voor de regio Zuid-Holland-Zuid districtscoördinator geweest bij SOVON.
Hij begeleidt onder andere reizen naar Hongarije, Lac du Der, Bulgarije, Gambia en Oman.

Lieuwe Dijksen

is in 1946 geboren op Texel waar hij na enige omzwervingen nu weer woont. Werkt(e) bij SOVON Vogelonderzoek Nederland, na bijna 20 jaar in (losse) dienst te zijn geweest bij Staatsbosbeheer op Texel. Hij heeft van zijn hobby zijn werk kunnen maken. Kent vele delen van Turkije erg goed door het organiseren van en deelnemen aan midwinterwatervogeltellingen, verschillende andere vogelonderzoeksprojecten en vele vakanties. Leidde al eerder vogelreizen naar Turkije voor een Duits reisburo. De laatste jaren begeleidt hij de vogelreizen  naar Ethiopië, waar hij vier jaar heeft gewoond. en er nu nog jaarlijks enige malen naar toe gaat.  Beheert de website van de stichting.

Emile Dirks

geboren in 1956, is medeoprichter en bestuurslid van Stichting VOGELREIZEN. Hij is werkzaam als leraar in Zaandam. Emile maakt privé graag natuur-ontdekkingsreizen, met daarbij altijd een open oog voor toekomstige reismogelijkheden voor de Stichting. Zo ontwikkelde en begeleidde hij reizen naar Texel, Schiermonnikoog, Helgoland, de Spaanse Pyreneeën, Varangerfjord & Lapland, Eilat, Florida en Texas. Zijn nieuwe reizen gaan naar: Zuid Afrika., Lesbos, Aruba en Curaçao.

Michel  Kuijpers
is geboren in 1960. Hij is voor de kerkuilenwerkgroep en STONE (Steenuilen Overleg Nederland) coördinator voor de provincie Zuid-Holland. Hij verzorgt regelmatig dialezingen over uilen. Hij werkt al ruim 25 jaar mee aan wintertellingen en heeft meegewerkt aan diverse inventarisatieprojecten.  Hij heeft een langlopend broedvogelmonitoring plot voor roofvogels in Midden Delfland.
In het dagelijks leven werkt hij als hoofd automatisering voor het ministerie van VWS.
Hij heeft in het verleden als reisleider gewerkt voor Eco Tourist Services. Hij is buiten Europa goed bekend in India en Oost Afrika (Kenia en Tanzania).

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Raymond Oostwegel
is geboren in 1947. Hij is (ere)lid van de Vogelwacht Limburg (een soort zelfstandige regionale afdeling van Vogelbescherming) en gaf voor die organisatie meer dan 25 jaar cursussen voor beginnende vogelaars.
Momenteel is hij coördinator voor de busreizen, die de Vogelwacht Limburg 1x per jaar organiseert.
Ook is hij al meer dan 15 jaar de organisator van vogelweekenden in het natuurgebied “De Hamert”, onderdeel van het “Nationaal Park De Maasduinen”.
In zijn werkzame leven was hij apotheker en nu besteedt hij veel tijd aan zijn website over fietsen, wandelen en vogels kijken: www.raymondoostwegel.nl

Janus Verkerk

is geboren in 1954. Hij is mede oprichter en bestuurslid van Stichting VOGELREIZEN en is voorzitter van de Vogelwerkgroep Hoekse Waard. Ook mederedacteur van het boek "Vogels van de Hoeksche Waard". De vogelfotografie heeft zijn warme belangstelling en hij verzorgt dan ook regelmatig dialezingen. In het dagelijks leven is hij werkzaam als werkvoorbereider bij een cultuurtechnisch bedrijf.
Hij organiseerde en begeleidde o.a vogelreizen naar Sri Lanka, India, Nepal, Gambia, Kenya, Tanzania Turkije, Canada, Suriname, Polen en Frankrijk.