Stef Strik

Is geboren te Hoogland in 1962 en heeft zij gehele jeugd doorgebracht aan de Loosdrechtse plassen. Daar is het vogelen begonnen. In 2005 heeft hij de IVN Vogelwerkgroep Alphen aan den Rijn opgericht en geeft sindsdien vogelreizen naar Scandinavië, de Baltische staten, Spanje en Marokko. Het zonnige Andalusië is zijn voorkeursgebied, waar hij om de maand verblijft.

Stef is gepensioneerd en voert sindsdien vogel- en landschapsbeschermingsprojecten uit bij de Stichting Vogelpark Avifauna in Alphen aan den Rijn. Daarnaast doet hij vogelinventarisaties voor Natuurmonumenten, Staatsbosbeheer en SOVON Vogelonderzoek Nederland. Op voordracht van het IVN en Vogelbescherming Nederland is Stef in 2018 door de koning onderscheiden voor meer dan 25 jaar vrijwillige natuurbescherming.